Halvor Jørgensen, anleggsleder i Nord-Tre Entreprenør: – Den beste bestillingsløsningen i bransjen

bm_portalen

Å kunne vite hvor en vare befinner seg i byen og antallet enheter som er tilgjengelig, sparer håndverkerne i Nord-Tre Entreprenør for mange bomturer. BM Portalen er uten tvil den enkleste og beste bestillingsløsningen i byggebransjen, mener anleggsleder Halvor Jørgensen.

– Jeg synes bestillings- og planleggingsløsningen til Byggmakker er meget bra. Jeg vet at de finnes en rekke slike løsninger på markedet, men BM Portalen er uten tvil den beste i dag. Det skyldes ikke minst brukervennligheten. Løsningen er både enkel og selvforklarende!

Hvilken funksjonalitet setter du mest pris på?

– Uten tvil lageroversikten og hvor enkelt det er å bestille varer. Her i Tromsø har vi tre utsalg som fører varer for Byggmakker. Har du ikke oversikt over hva som er inne på de ulike varehusene blir det mange bomturer. Det er heller ikke særlig effektivt å kartlegge dette på telefonen på forhånd.

Er det andre funksjoner som er viktig for deg?

– Jeg synes det er enkelt å sjekke priser og holde kontroll på kostnadene. Handlekurven som viser totalkostnaden gir god innblikk i økonomien i prosjektet. Det er også kjapt å finne prisen på enkeltprodukter og dette har helt klart gjort meg mer prisbevisst. Når jeg ser hva et produkt koster gjennom BM Portalen er det en smal sak å sjekke denne prisen på andre steder. Jeg setter også pris på hvor enkelt det er å legge inn rabatter eller mine påslag på forhånd slik at den endelige prisen ut blir riktig.

Hvor viktig vil du si BM Portalen har blitt for dere?

– Den har uten tvil effektivisert mange oppgaver og har således blitt et viktig redskap i hverdagen. Vi har flere prosjekter gående med ulike arbeidsoppgaver. Da er det viktig at varene som bestilles sendes til riktige byggesteder til riktig tid. Gjennom at vi selv ivaretar det meste av denne logistikken oppnår vi bedre kontroll på prosjektene og færre feilbestillinger. Er det feil i leveransen kan jeg gå tilbake og se hva som ble registrert. Det er med andre ord enkelt å se hvem som har ansvaret for feilen og som dermed bør rydde opp.

Har dere regnet på hvor mye hverdagen er effektivisert?

– Nei vi har ikke det, men at vi sparer mye tid er det ingen tvil om. Blant annet er prosessen rundt dokumentasjonen mye enklere. Det er med andre ord slutt på all «googlingen»!